Village of the Damned - min recension



Village of the Damned är en skräck/sci-fi från 1995, för regin står John Carpenter. Filmen är en remake av en film med samma titel från 1960. I rollerna ser vi bl.a. Christopher Reeve och Mark Hamill. Filmen utspelar sig i en liten stad i USA. En dag svimmar/somnar alla invånarna i staden i flera timmar. FBI kopplas in och de har ingen aning om varför det har hänt. Helt plötsligt så vaknar invånarna och förstår inte vad som hänt. Livet går tillbaka till det normala, men efter ett tag visar det sig att ett antal kvinnor i staden är gravida, trots att vissa av dem inte kan få barn eller är oskulder. Alla kvinnor föder sina barn på samma dag, och barnen har liknande särdrag, de tyckts höra ihop. Medan åren går blir de allt mer mäktiga och kan styra saker med hjälp av sina hjärnor. Nu är staden och dess invånare i fara, hur skall man lyckas döda barnen innan allt blir kaos?

När jag såg denna visste jag inte att det var en nyinspelning, och jag tror faktiskt att orginalet är bättre, vissa som sett båda påstår det iaf. Denna nyinspelning var faktiskt inte mycket att ha. Jag skulle själv inte vilja klassa den som varken skräck eller sci-fi. Den är inte hemsk eller har direkt några sci-fi inslag. Handlingen i sig är på sitt sätt rätt spännande, men man lyckas inte göra den till en bra berättelse i just denna film. Skådespeleriet är inte mycket att ha, det känns stundtals som en b-rulle. Jag rekommenderar nog inte denna, tror att man skall se orginalet istället, även fast jag inte sett den. Den får (tyärr) inte mer än en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, jag älskar din blogg!!! :D



Jag har sett den filmen, men jag kommer inte ihåg så mycket av den... :S

2010-05-16 @ 16:33:23
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: mandyz

HEJ!

Snälla se Black beauty(från 1994) och gör en recension om den, HELT UNDERBAR FILM! Den handlar mer om människor än om hästar, jag lovar!!! hihi :P

nej men den är verkligen HELT underbar!!!!!



Du får gärna skriva en kommentar på min blogg när du sen lagt upp en recension om den filmen :P

2010-05-28 @ 21:04:39
URL: http://mandyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0