Mutant Chronicles - min recension



Mutant Chronicles är en sci-fi/action från 2008. I filmen ser vi bl.a. Ron Perlman och John Malkovich. Filmen bygger på succé spelet med samma namn. Filmen utspelar sig i framtiden där jorden håller på att gå under. Krig har brutit ut, men nu måste man både enas och försöka lämna jorden för den börjar överväxas av onda mutanter. En lite grupp med krigare sätts ihop för att förstöra mutanternas fader...

Detta är nog en av de sämsta filmerna jag sett på mycket länge. Det märks på flera ställen att den bygger på ett spel. Dock behöver inte detta vara en nackdel, många andra filmer som bygger på spel kan vara ok, typ som Tomb raider och Resident evil. Men det som man har misslyckats med i Mutant Chronicles är att man har användt sig utav tv-spels effekter, och de känns helt malplacerade i en spelfilm. Inte ens handlingen eller skådespelarna är bra, allt känns som en skämt. Denna rekommenderas inte.

Betyg: 1 av 5




Kommentarer
Postat av: Deliquate

Oj, bara en etta. Jag gav den 4/5. Får väl se om den snart för att se om den var så pass dålig. Läste min recension från januari förra året och där hade jag skrivit:



När jag satte mig för att se filmen så hade jag absolut inga förväntningar alls. Trodde att det skulle vara en tråkig krigsfilm med övernaturliga inslag, men där misstog jag mig. Det var en underhållande röra med allt från steam punk, monster som påminde lite om arachnid-insekterna från Starship troopers, Hellboy (två väldigt bra skådisar från 2:an) och en konstig story som - trots att den inte var särskilt rimlig, var intressant. Men sen så tycker jag om sådana här udda alternativa framtidsvisioner, "människor-kommer-att-dö-om-vi-inte-gör-något"-historier som Doomsday och diverse zombie-filmer.



Förväntar man sig inte allt för mycket och inte har för höga krav på den här typen av filmer så är den riktigt underhållande.



Jag tycker att det görs på tok för lite såna här filmer. Det är lite satir över det hela men jag köper det. Handling är överskattat, mer monster! :P



Hade du sett Doomsday? Eller Clash of the Titans. Samma kör där.

2010-05-17 @ 03:17:03
URL: http://bok.thefrojd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0