Allt för min syster - min recension



Allt för min syster är ett drama från 2009, regisserad av Nick Cassavetes. I rollerna ser vi bl.a. Cameron Diaz, Abigail Breslin, Sofia Vassileva och Alec Bladwin. Filmen handlar om Kate, en flicka som vid två års ålder blev diagnoserad med leukemi. Ingen trodde att hon skulle överleva, men nu är hon 16 år. Detta tack vare Kates lillasyster Anna, som blev till bara för att vara en perfekt donator till Kate. Nu är Anna 13 år, hon skall genom gå en njur transplantation till sin syster. Men hon vägrar, hon vill ha rätten att själv bestämma över sin kropp. Nu tar hon upp fajten mot sina föräldrar i rätten, som inte förstår hennes önskan.

På många sätt är denna en bra film, på många sätt inte. Jag grips inte riktigt av filmen på det sättet som jag hoppas, jag blir inte ledsen, inte arg, jag sitter mest och tittar. Handlingen är väldigt bra. Filmen bygger ju på en bok, och jag tror faktiskt att boken är bättre än filmen. Skådespelarna är mycket bra, till och med Diaz känns okej i sin roll som barnens mamma. Det är en helt okej film som är bra, tror att många kommer att tycka om den. Den får en medel trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: lisa

den bilmen är bra :D

2010-06-15 @ 19:20:21
URL: http://llisasellinn.blogg.se/
Postat av: J

Tycker den filmen är värd mer än 3.

2010-11-07 @ 23:51:32
URL: http://starfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0