The Last house on the left - min recension



The Last house on the left är en skräckfilm från 2009. Filmen är en remake av orginalet med samma namn från 1972, av Wes Craven. Filmen har i princip samma handling som orginalet. Två tonårstjejer kidnappas av den dömde mördaren Krug och hans gäng. Gänget våldtar ena flickan och mördar den andra. Flickan som överlever, även fast gänget tror att hon är död lyckas ta sig hem till huset där hennes föräldrar är, men vad hon inte vet att gänget sover över i föräldrarnas gäststuga. Föräldrarna börjar förstå vad som har hänt deras dotter och vilka som har gjort det, nu måste de döda det kriminella gänget för sin egen överlevnad.

Jag tycker att orginalet är bätte än remaken. Jag hade inte förväntat mig något annat än att denna remake skulle vara skit och det var nog tur det, för den är inte bra. Visst så sugs man hyfsat in i filmen efter ett tag, men man vet vad som kommer hända, i och med att man sett orginalet... Om jag bortser från att ha sett orginalet så är väl ändå filmen knappt ok, kan tänka mig att flera kanske tycker denna är bra och läskig, men inte jag tyvärr, därför blir det inte mer än en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag gillade verkligen denna. Tyckte den var spännande från början till slut.

Har inte sett originalet men tror nog den är ännu bättre för.

SPOILER

vad jag förstått så dör båda tjejerna i början av filmen. Låter hemskt, men jag tror det gör filmen bättre faktiskt :)

2010-03-23 @ 16:10:54
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0