Surrogates - min recension

Surrogates är en sci-fi/thriller från 2009. I huvudrollen som FBI-agenten Tom Greer ser vi Bruce Willis. Filmen utspelar sig i en snar framtid där människor interagerar med hjälp av surrogates. Man köper en robot som er ut som en person och man kopplar ihop denna med sitt nervsystem, sen kan man ligga i soffan och låta sin surrogates gå till jobbet. Greer och hans partner utreder ett mord på en collegestudent. Det visar sig att när personens surrogate blev attackerad och dödad, så dog även personen som styrde den. Detta är något som inte skall få hända och nu börjar en utredning som leder dem ända upp till personen som gjorde surrogates möjligt från början.

Innan jag såg filmen så läste jag vad andra människor tycker om den, det var blandad respons, men övervägande negativ. Men jag tänkte, va fan den kan väl vara hyfsad ändå, en sci-fi med Willis han väl inte vara helt galet. När jag  hade sett klart filmen så var jag kluven om vad jag egentligen tycker om den, den vägde mellan en tvåa och en trea. Men efter att jag tänkt på det + att det gått några dagar från det att jag såg den så märker jag att jag knappt kommer ihåg filmen och då är den inte värd mer än en tvåa. Filmens handling tycker jag faktiskt är rätt intressant, hela konceptet med surrogates tilltalar mig, men det blir något fel när man gjorde filmen. Allt känns platt, inget går riktigt fram, och kärlekshistorien med Greer och hans fru känns fel och oengagerande. En film man kan se när man känner för lite hjärndöd action, där man inte behöver tänka varken under eller efter filmen.

Betyg: 2 av 5