Sagan om My little pony - min recension



Sagan om My little pony är en teckand barnfilm från 1986. Filmen handlar om alla ponnyhästarna och hur de hotas av den onda häxan och hennes döttrar. Hur skall ponnyhästarna klara sig undan häxornas onda planer?

Vilken nostalgi det var när jag såg denna! Kom ihåg att när jag var liten så hade vi delar av något My little pony avsnitt inspelat på vhs och gud vad glad jag blev att det var delar av just My little pony filmen. Så nu har jag äntligen fått sett hela filmen och inte bara en del av den. Nu när jag såg den så blev jag 10 år igen, den är fortfarande helt underbar. Visst handlingen är lite mesig, men det är ju en barnfilm... Om man se på animationen så är det precis såhär som jag vill att den skall vara, rena 80-tal, precis som Smurfarna och Taran och den magiska kittlen. Om man aldrig sett dessa äldre My little pony avsnitt eller filmen så kanske man inte tycker att det är mycket att ha, men såg man detta när man var liten och tyckte om det så säger jag bara -Köp och se om den! (Riktigt dåligt klipp från filmen, men det var det ända jag kunde hitta med rätt dubbning)

Betyg: 4 av 5 (nostalgibetyg)




Kommentarer
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Hoppas du haft en bra dag :D

gjort något skoj?

2010-03-10 @ 18:51:32
URL: http://nataliasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0