Orphan - min recension



Orphan är en thriller/skräck från 2009. Familjen Coleman består av föräldrarna Kate och John och två barn, en kille och en liten döv flicka. Efter att Kate fått missfall bestämmer de sig för att adoptera. De åker till barnhemmet och träffar den 9-åriga Esther som ursprunligen är från Ryssland. Paret tycker med en gång om henne och bestämmer sig för att adoptera henne. Till en början verkar allt vara normalt, men helt plötsligt börjar Esther bete sig lite underligt, speciellt mot Kate. Kate börjar bli misstänksam och börjar gräva i Esthers förflutna. Ingen tror på Kate när hon berättar att det är något konstigt med Esther. Vem är hon egentligen och vad vill hon?

Jag har läst så mycket bra om denna filmen och tänkte att den är nog riktigt bra och är sevärd, men vad jag misstog mig. Det kändes som att man sett denna filmen förut, man kunde förutse i stora delar vad som kommer att hända. Lite som i andra skäckfilmer, man vet att mördaren är bakom dörren osv... Nej, jag tycker inte att denna är mycket att ha. Visst så är det okej skådespeleri i filmen, speciellt från Isabelle Fuhrman, som spelar Esther. Dock tycker jag om twisten som är i "slutet" av filmen, man kunde inte ana vem Esther egentligen var. Men som helthet tycker jag som sagt inte om filmen värst, men kan tänka mig att den tilltalar många. Den får en stark trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0