Natt på museet 2 - min recension



Natt på museet 2 är en komedi från 2009 och är uppföljare till Natt på museet. Nu så har museets säkerhetsvakt Larry slutat att arbeta på museet och har ett eget företag. Han bestämmer sig för att en kväll gå och besöka sina gamla vänner och får reda på att de allihopa skall bli förvarade på ett lager i Smithsonian museet och den magiska tavla skall inte följa med så de kommer aldrig att komma till liv igen. En dag när Larry kommer hem från jobbet får han ett samtal från Jebediah som berättar att den luriga apan tog med tavlan och hela Smithsonian lever och att de ligger i krig med Kahmunrah. Larry ger sig genast iväg för att rädda sina vänner och för att ta tillbaka tavlan.

Tycker att hela filmen känns som ett ihop klipp av första, det händer egentligen inget nytt förutom att de är på ett annat, större museum. Visst filmen är rolig på sina ställen, emn jag tycker itne att den är så underhållande, den är äna för barnslig för min smak. Det finns säkert folk som tycker denna är skitrolig och uppskattar den, men jag är nog inte än av dem. Det finns många andra "barn/komedier" som är roligare och mer spännande än denna. Så jag anser att detta inte är en bra uppföljare, den första filmen var bättre, även fast inte den var jättebra.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Anette

Nej, det är inte alls min typ av film...

2010-03-24 @ 15:57:04
URL: http://www.lillahumlan.comlahumlan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0