Love in Manhattan - min recension



Love in Manhattan är ett drama från 2006. I huvudrollerna som Phoenix och Griffin ser vi Amanda Peet och Dermont Mulroney. Filmen handlar om Griffin som får reda på att han obotlig cancer och kommer att dö inom ett år. Han bestämmer sig för att leva livet och undvika sjukhus så länge som möjligt. En dag när han är på en föreläsning träffar han Phoenix, och det händer som han inte vill skall hända, de blir kära i varandra. Detta blir en berg-och-dalbana upp och ned.

Måste nog säga att denna är en oengagerande drama film. Jag dras inte alls in i filmens känslor och karaktärerna känns väldigt platta. Handlingen i sig är väldigt sorlig, fast samtidigt positiv. Twisten som kommer i mitten av filmen kunde man inte räkna ut, och jag tänker inte nämna den, om det är någon som hade tänkt se den. Love in Manhattan är ingen toppen dramafilm och har långt upp till höjdarna, men jag kan tänka mig att många ändå tycker om/kommer tycka om den. Men får mig blir det inte mer än en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0