La zona - min recension



La zona är ett mexicanskt drama från 2007. Filmen handlar om La zona som är ett område i Mexico city där priviligerade och välbergade människor bor. Runt La zona finns det en hög mur och videokameror, de har skapat ett eget samhälle och en egen "polisstyrka". En kväll faller en stor reklamskylt ned över muren och den går sönder och elen slås ut. Tre slumkillar bestämmer sig för att gå över muren och stjäla. Det går inte riktigt som de tänkt sig och ägaren av huset upptäcker dem. I ren panik dödar de kvinnan och blir upptäckta. 2 av killarna dödas av grannarna, men en 14 årig kille lyckas fly. Hur skall han ta sig ut ur La zona när alla letar efter honom och polisen får inte hjälpa till?

Vilken besvikelse denna var, inte alls som jag hade tänkt mig, filmen var mer drama än vad jag trodde efter att ha sett trailern. Filmen visar bara på rädslan hos de rika och deras twistade hjärnor och hur allt löses med våld. Jag skulle inte rekommendera denna, men tycker man om denna typen av film så tror jag man tycker att även denna är bra. Visst filmen är snyggt gjort (för att vara mexicansk) och ok handling, men för mig är det något som fattas och handlingen känns som man har sett förr, nu är den bara insatt i en ny miljö. Kan inte ge den mer än en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0