Jurassic Park: The Lost world - min recension



Jurassic Park: The Lost world är ett sci-fi/äventyr från 1997, regisserad av Steven Spielberg. Denna är uppföljaren till den första filmen, Jurassic Park. Filmen handlar om ö nummer två, även där klonade man dinosaurier. Nu vill Dr. Hammond att Dr. Ian Malcom skall åka dit med ett team för att observera hur dinosaurierna klarar sig och lever. Men vad det inte vet är att styrelsen i Hammond-fonden också kommer att skicka dit ett team, men inte för att observera utan för att ta död på alla dinosaurier. Nu börjar kampen mellan forskarna och militärerna, som snabbt övergår till kampen mellan människorna och dinosaurierna.

Ja, vad skall man säga, en uppföljare är alltid en uppföljare. Det jag tycker är intressant är att Spielberg även har gjort denna, vilket kan/är ovanligt. Men jag måste säga att denna inte alls håller samma standard som den första filmen, handlingen är ändå okej, men lite småmesig. Men själva grundstoryn, att överleva, är den samma som i den första filmen. Nja, denna är ingen hitt, vill man se dinosaurier-film så räcker det att se den första filmen, även fast denna är ok. Jag ger denna uppföljare en svag trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0