Jurassic Park - min recension



Jurassic Park är ett sci-fi äventyr från 1993, regisserad av Steven Spielberg. Filmen handlar om djurparken Jurassic Park, en djurpark som visar upp livslevande dinosaurier. Mr. Hammond ligger bakom parken och hittade dinosaurier dna i en mygga som suttit fast i bärnsten. Han ber tre personer att bli de första att se parken, där ibland Dr. Alan Grant, Dr. Ellie Sattler och Dr. Ian Malcom, som är experter på olika områden. De blir fulla av förundran när de ser parken. En eftermiddag skall de ge sig ut på en automatiserad tur runt parken tillsammans med Hammonds två barnbarn, men turen går inte riktigt som planerat när en ondsint anställd stänger av stömmen till parken och dinosaurierna rymmer...

Jag har inte sett denna sen jag var liten och tyckte det skulle vara kul att se om den. Måste säga att filmen fortfarande håller. Visst jag blir itne lika rädd längre som jag blev när jag var tio, men filmen är bra. Själva idén med att klona dinosaurier är hyfsat trovärdigt, och handlingen flyter på bra. Visst den är väldigt mycket Hollywood där de goda överlever allt och lyckas fly undan de köttätande dinosaurierna. Med tanken på när den är gjord och de bra effekterna och en ok handling kommer jag ge filmen en svag fyra.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0