Jurassic Park 3 - min recension



Jurassic Park III är ett sci-fi/äventyr från 2001. Denna är den andra uppföljaren till Jurassic Park. Det är inte Steven Spielberg som har regisserat denna, utan Joe Johnston. Jurassic Park III handlar åter igen om Dr. Alan Grant. Han tillsammans med sina utgrävningsassistent blir kontaktade av ett gift par som vill att Dr. Grant skall vara deras guide när de vill cirkulera över den andra Jurassic ön. Dr. Grant vill absolut inte, men ger med sig när de skriver en check som kommer att medföra att de kan fortsätta sin utgrävning. När de åker till ön så tänker de landa! Något som Dr. Grant är helt emot, men han kan inte göra så mycket. Det visar sig också att paret är en bluff, de är skilda och inte miljonärer och vill åka till ön för att leta efter sin son som kraschade med fallskräm på ön. Kommer de att finna pojken? Och hur många av dem kommer att överleva?

Suck, är det enda jag kan säga till denna filmen, den var faktiskt helt värdelös. Känns som att inget fungerar i filmen och den faller helt platt i mina ögon. Det mesta känns helt osannolikt och väldigt mycket drama över filmen. Vem bryr sig om relationerna (mer än vanligt) mellan karaktärerna, när man vill se köttätande dinosaurier? Ne, denna rekommenderar jag inte, den är sämre än både den första och den andra filmen. Se något annat istället.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0