G.I. Joe: The Rise of Cobra - min recension



G.I. Joe: The Rise of Cobra är en action/sci-fi från 2009. Filmen handlar om en internationell elitstyrka som består av G.I. Joes. Duke oc hans militärförband skall frakta ett nytt biologiskt vapen och under frakten blir de attakerade av mystiska människor. Hon som verkar leda dem är Ana, Dukes föredetta flickvän. G.I. Joes kommer och räddar situationen och tar med de två överlevande, Duke och Ripcord. Nu gör de båda allt för att få vara med i G.I. Joe styrkan och utsetts för diverse test. Helt plötsligt blir deras bas attackerade av samma människor från den tidigare attacken och de lyckas få med sig vapnen. Nu börjar jakten. Vem är det egentligen som tagit vapnen, och vad skall de använda dem till?

Innan jag såg filmen har jag i princip bara läst negativa kommentarer och recensioner, så jag hade inga höga förväntningar och tänkte att denna skulle vara ytterliggare en hjärndöd action/sci-fi. Men jag hade fel, jag tycker itne att den var så kass som jag läst. Visst så är den rätt förutsägbar och följer Hollywood-mallen för denna typen av film, men jag tycker ändå att den var hyfsat underhållande. Det är ju en action film fylld med fighter och explotioner, men det är så jag tycker att en sådan här film skall vara. Karaktärerna är väldigt stereotypa måste jag säga, de bjuder inte på några överraskningar direkt. Handligen är okej, och bjuder på någon twist emellanåt. Slutet är extremt upplagt för en uppföljare. Handlingen är inte slut när filmen var slut, utan jag blev paff när eftertexterna kom på. Och jag ser fram emot uppföljaren så jag får reda på vad som händer ;) En svag trea...

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: elina

Jätte snygg blogg!

2010-03-28 @ 18:02:11
URL: http://elinasliiv.blogg.se/
Postat av: zanna

Jag accepterar att vi alla har olika åsikter. Men att ge en sådan här film ett medelbetyg är synnerligen att dumförklara sig själv.

2010-04-05 @ 13:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0