Förfrågan om kategorier

Nu har jag en förfrågan till Er, mina läsare. Hur skall mina kategorier se ut? Jag har suttit och funderar på om jag skall dela in filmerna på annat sätt än i Mina 5:or, Mina 4:or osv.

Jag har två förslag, antingen så kategoriserar jag in recensionerna efter genre, alltså drama, komedi osv. Problematiken med det är att det är svårt att placera in filmer i renodlade genre, oftast så är det drama/komedi, action/thriller osv... Fördelen är att det är enkelt att få ett filmtips inom den genren man är sugen att se...

Förslag nummer två är att kategorisera in recensionerna i alfabetiska kategorier, alltså A-C, D-F, G-I, J-L osv... Problemet där är att det kan bli väldigt många filmer i vissa kategorier och svårt att finna filmer... Men det underlättar om man letar efter en recension, t.ex. av Terminator, då vet man att om det finns en recension så finns den under T kategorin.

Kan inte bestämma mig, fast jag lutar åt hållet med alfabetisk indelning. Vad tycker ni? Skall jag byta till någon annan kategorisering eller skall jag behålla det så som jag har det? Skicka gärna en kommentar vad ni tycker, vilket som är lättast/bäst för Er läsare.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tycker faktiskt det är bra som det är. Dessutom om man letar efter en speciell film kan man ju "söka i bloggen".

2010-03-17 @ 14:51:46
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag håller med Mikaela. Tycker det är bra som det är.

2010-03-23 @ 09:06:40
URL: http://www.lillahumlan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0