Eagle eye - min recension



Eagle eye är en thriller från 2008. I huvudrollen som Jerry Shaw ser vi Shia LeBeouf, och som Rachel Holloman, Michelle Monaghan. Filmen handlar om Jerry och Rachel som inte känner varandra. De får båda telefonsamtal från en kvinna som ber dem göra makalösa och kriminella handlingar. Kvinnan i telefonen vet allt om Jerry och Rachel och gör de inte som hon säger kommer personer i deras närhet att dö. Kvinnan för samman Jerry och Rachel och de beger sig ut i staden och utför diverse uppdrag. Sammtidigt har de FBI i hälarna. Vem är egentligen kvinnan som ringer? Och vad vill hon i slutändan?

Jag trodde faktiskt att denna filmen skulle vara ett bottennapp, men det var den inte. Men när jag slog på filmen så var jag osäker om jag sett den tidigare eller inte, för jag kände igen så mycket, men jag kom på att jag bara sett trailern innan. Detta är ju ett exempel på hur vissa trailers kan förstörs ens filmupplevelse. Det kändes nästan som att man bara behövt se trailern, för då har man sett hela filmen. Men men, återgå till filmen. Filmens handling tycker jag är bra och spännande, visst så kanske den är lite overklig stundtals, men den är ändå okej. Tempot i filmen är bra, det händer alltid nya saker. Skulle vilja säga att filmen är mer åt action hållet än åt thiller hållet. Filmen fungerar som en kvällsunderhållning där man inte behöver tänka utan bara följa en spännande handling/film. Den får en svag trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0