Vacancy - min recension

Vacancy är en thriller/rysare från 2007 med Kate Beckinsale och Luke Wilson i huvudrollerna. Filmen handlar om paret Fox som försökte ta en genväg på småvägar påväg hem. De får motorstopp och går till en bensinstation som de besökt tidigare. Det finns ingen kvar på macken, men det ligger ett motel vid sidan och de går dit för att skaffa hjälp. De fick ingen hjälp men bestämde sig för att sova över på motellet en natt tills det blivit ljuset. Rummet är allt annat än rent. Tv:n fungerar inte med det ligger några videoband som de bestämmer sig för att titta på. De tror att filmerna är snuff-filmer tills de upptäcker att de är filmade i de rummet de befinner sig i. De hittar kameror i ventilerna och helt plötsligt börjar det hända mystiska saker. Nu blir det en flight för livet och de kan inte hitta en väg förbi de tre mördarna.

Jag trodde faktiskt att filmen skulle vara hyfsad, men det var den verkligen inte. Känns som om man har sett detta konceptet hundratals gånger innan. Filmen är inte ens 80 min och 45 min i filmen handlar bara om känslor, bråk och annat, och resten av filmen är det "action". Detta känns lite överföldigt. Tycker varken Beckinsale eller Wilson passar in i en sådan här film, de känns malplacerade. Om jag tänker efter så är det inte så mycket bra med filmen, man blir inte skrämd, de flesta scenerna känns töntiga och nästan komiska, skådespelarna är inte bra osv. Denna är nästan en etta för mig, men jag ger den en svag tvåa, och fråga mig inte varför.

Betyg: 2 av 5