Thick as Thieves - min recension



Thick as Thieves är en thiller från 2009 med Antonio Banderas som Gabriel och Morgan Freeman som Keith. Filmen handlar om de två tjuvarna Gabriel och Keith. Keith gör Gabriel till sin partner så att de kan stjäla Faberge -ägg som finns djupt inne hos Romanovs. Allt går som planerat, med resultatet blir oväntat.

Första delen av filmen är i princip som vilken film om juvueltjuvar som helst, men andra delen blir den bättre. Det är flera sköna twistar på slutet som man inte kunnat ana. Tempot i filmen är bra, det går lite upp och ned. När jag sett första delen av filmen så kände jag att denna inte var mer än en tvåa, men när filmen var slut så bestämde jag mig för att det får bli en trea ändå, dock en svag en. Det är för mycket klicher, tycker itnte att Freeman passar in riktigt i rollen, även fast han gör den bra. Banderas går upp och ned genom filmen, ibland bra, ibland sliskig och förutsägbar.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0