Star trek - min recension



Star trek är ett sci-fi/äventyr från 2009. Filmen handlar om Kirks och Spocks ursprung. Hur deras barndom, tonårsliv såg ut och hur de träffades för första gången. Vi får följa med när de båda går i skolan för att arbeta på en stjärnkryssare. Vi får se återblickar från deras liv och följa med på deras första uppdrag tillsammans. Det blir en hel del action och när människor från framtiden kommer till deras tid.

Först så skall jag väl säga att jag aldrig varit något inbitet Star trek fan, jag har aldrig sett orginal serien, utan bara en del avsnitt av serien Star trek: Voyager. Men jag måste säga att jag verkligen tycker om denna film. Den är riktigt spännande och man hålls fast i handlingen genom hela filmen. Tycker man om filmer som handlar om rymden, så tycker man även om denna. Tycker man om Star wars filmerna, så tycker man om denna. Nu menar jag inte de riktigt inbitna fansen som antingen tycker om Star wars eller Star trek och inte kan tycka om båda. Men tycker man bara om filmerna och dess handling så kan man faktiskt titta och tycka om både Star wars och Star trek. :) Filmen är en solklar fyra.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du gillar, den titta gärna in ofta och mycket.

2010-01-19 @ 19:02:23
Postat av: B

SKitbra blog, lägger till i favoriter ;)

2010-03-17 @ 18:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0