Marley och jag - min recension



Marley och jag är en drama komedi från 2008. I huvudrollerna som John och Jennifer Grogan ser vi Owen Wilson och Jennfier Aniston. Filmen handlar om paret Grogan som är två jounalister och precis har gift sig. Nu är nästa del i planeringen att skaffa barn och det är något som John inte är redo för, därför skaffar han Jennifer en hundvalp, Marley. John lyckas skjuta upp att skaffa barn i några år tackvare Marley, men Marley är inte som andra hundar. Han växer upp och blir en stor labrador och vägrar gå fot, sitta still, sluta tugga på saker osv. Vi får följa Marleys liv med familjen Grogan från han är valp tills han blir gammal och Grogan är tvungen att avliva honom.

Hela filmen är väldigt mysig och Marley är en underbart busig/jobbig hund. Tempot i filmen är rätt högt, för vi går igenom över tio år på nästan två timmar. Vi ser Grogans få tre barn, byte av arbete, av stad och av hus. Slut scenen när de är tvungna att avliva Marley för att han är gammal och har tarmvred är så hemsk. Tårnarna rann ned för mina kinder och jag fick ont i magen. Alla som älskar hundar kommer förstå precis vad jag menar. Men men, detta är en bra film, underhållande och smårolig. En solklar trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: AKP

GUD så jag grät av den filmen!! Flera timmar efteråt :S

2010-01-23 @ 21:04:51
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0