Isprinsessan - min recension

Isprinsessan är en tv-film från 2007. Detta är den första delen av filmatiseringen av Camilla Läckbergs böcker om polisen Patrik och författarinnan Erika som bor i Fjällbacka. Denna första filmen handlar om att Erika återvänder till sitt barndomshem i Fjällbacka för att begrava sina föräldrar. När hon en dag skall gå och besöka sina barndomsvän Alexandra, hittar Erika henne död. Vem är det som har mördat henne och varför? Vi får följa med Patrik och de andra poliserna när de följer upp varendra spår. Samtidigt får vi se hur Erikas och Patriks relation växer.

Jag tillhör dem som inte har läst Läckbergs böcker och kommer nog aldrig att göra det heller, men jag ser filmerna. Jag tycker att denna var helt okej, det är mycket drama i alla filmerna och inte så mycket "action", som andra svenska kriminalare, vilket jag tycker är en skön omväxling. Men denna första filmen är bra och sevärd.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0