Fyra fruar och en man - min recension



Fyra fruar och en man är en svensk dokumentär från 2007, av Nahid Persson. Dokumentären handlar om en familj på landsbyggden i Iran. Handlingen kretsar främst kring mannens fyra fruar och hur deras relation ser ut, och hur deras realtion till mannen ser ut.

Detta är den andra av Nahid Perssons dokumentärer jag har sett, och jag tycker om denna. Själva handlingen i dokumentären är väldigt intressant och det känns som om man blir vänner med kvinnorna i familjen. Den är som en inblick i hur kvinnorna lever sina liv och vilka problem som uppstår när en man har mer än en fru. Denna tilltalar mig mer än, Drottningen och jag, och jag vill se mer om familjens liv. Hade varit jätteroligt om Nahid hade gjort en till dokumentär om famljen så att man kan se hur deras liv ser ut idag och hur det har utvecklat sig när mannen tog ytterliggare en fru. En stark trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0