Flickvänner från förr - min recension



Flickvänner från förr är en drama/komedi från 2009. I huvudrollerna som Connor och Jenny ser vi Matthew McConaughey och Jennifer Garner. Filmen handlar om Connor som är en stor kvinnoälskare och som är med en ny kvinna varje dag. Han åker iväg för att vara med på sin brors bröllop. Där träffar han sin gammla barndoms flamma, Jenny, som han fortfarande inte kommit över. En natt besöks han av ett spöke i form av sin farbror som berättar att han kommer att hemsökas av ett spöke varje kväll som skall visa hans förflutna, nutid och framtid, allt för att han skall inse att kärlek existerar.

Ne, vad skall man säga om denna? En typsik Hollywood drama/komedi med hyfsade skådisar och ett hyfsat manus. Handlingen är inte direkt bra och heller inte filmen. Det känns inte riktigt genomtänkt och spelar på alla de vanliga klichérna i Hollywood-filmer. Men på något sätt är den ändå rätt så mysig och jag kan tänka mig att flera kommer att tycka om denna, speciellt om man tycker om andra liknande filmer. För mig får den absolut inte mer än en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0