Duplicity - min recension



Duplicity är en thriller från 2009. I huvudrollerna som spionerna Ray och Claire ser vi Clive Owen och Julia Roberts. Filmen handlar om ett kärlekspar, Ray och Claire, som båda börjar arbeta för ett företag. Claire ligger undercover och spionerar på ett annat företag och Ray är hennes kontaktperson. De båda företagen är stora konkurrenter och tar till alla medel för att ligga ett steg före varandra. Samtidigt har Claire och Ray något annat planerat.

Kan väl säga att denna är godkänd, ser liknelser med Oceans eleven och Mr & Mrs Smith. Hyfsat tempo i filmen, men det varierar mycket. Det som är häftigt med filmen är scenbyten och hopp från dåtid till nutid, men det blir lite tröttsamt efter ett tag då filmen är nästan 2 tim. Tycker varken Roberts eller Owen passar till hundra procent som Ray och Claire, det är något jag stör mig på. Sen så tycker jag kemin den emellan inte är direkt bra. Många delar av filmen är en trea, men för mig, i slutändan, får det bli en stark tvåa, för det är ingen minnesvärd film. Fungerar som bra kvällunderhållning för många.

Betyg: 2 av 5






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0