Drottningen och jag - min recension



Drottningen och jag är en svensk dokumentär från 2008, av Nahid Persson. Dokumentären handlar om när Nahid försöker genomföra denna dokumentär med den föredetta drottningen av Iran. Man får följa med när hon träffar drottningen i Frankrike och hur deras turbulenta resa tillsammans såg ut.

Detta är en väldigt personlig dokumentär av Nahid Persson. Man får följa hela Nahids resa från att börja med dokumentären, hur hon får kontakt med drottningen av Iran, tills filmen blir färdig. Man får följa med på deras möten, men man får även reda på Nahids tankar kring drottningen och Iran, kring revolutionen och hur Iran ser ut idag. Jag tycker att denna var intressant, för när jag såg dokumentären hade jag ingen uppfattning om Iran eller om hur deras styre såg ut och ser ut, så för mig var den både informativ och intressant. På ett sätt är inte denna typen av dokumentär min favorit, men jag tycker om den starkt ändå. En solklart trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0