Drag me to hell - min recension

Drag me to hell är en skräck/thriller från 2009, regisserad av Sam Raimi. Filmen handlar om Christine som arbetar på en bank, hon tävlar med en annan medarbetare om jobbet som ansvarig. En dag kommer det in i gammal tant som vill ha sin betalning på sitt hus förlängt så att hon kan skaffa ihop pengar. Christine ger tanten avslag bara för att hennes position för att få arbetet som ansvarig skall bli bättre. Detta var inget som hon skulle gjort. Kvinnan utalar en gammal zigensk förbannelse över henne, en Lamia. Nu börjar konstiga saker hända Christine och hon vänder sig till "spågubben" Rham Jas som försöker hjälpa henne. Han berättar att en Lamia kommer från helvetet för att hänta den förbannade personens själ inom tre dagar. Nu börjar Christines desperata jakt för att bli av med förbannelsen.

Jag måste säga att jag blev riktigt förvånade över hur bra denna filmen var. Tycker att det ges ut så mycket skitskräckfilmer nu förtiden, så jag hade inte förväntat mig något bra alls av denna. Men så fel jag hade. I denna finns både spänning, överraskningsmoment, blod, humor osv. Rent spontant känner jag att Sam Raimi äntligen har hittat tillbaka till det han är bra på, nämligen skräckfilm, inte Hollywood action/sci-fi som Spiderman 3. Vill man se en ny skräckfilm som håller måttet och som gör att man blir lite rädd, så skall man se denna. En fyra.