Den tredje vågen - min recension

Den tredje vågen är en svensk action/thriller från 2003. Denna är den tredje och den sista av de äldre filmerna om Falk. Denna handlar om när Falk blir indragen i hemska händelser i Europa. Han skall träffa sin gamla chef vid polisen som nu blivit chef för Europol. Chefen träffar en tjej på ett café, en tjej som har värdefull information om de stora hajarna. När Falk återvänder till cafét träffar han tjejen samtidigt kommer det torpeder som är ute efter att döda tjejen. Hon och Johan klarar sig med livet i behåll, men chefen dödas. Nu är Falk och tjejen på rymmen i Europa och Falk tar på sig att skydda henne. Kommer han att klara det, samtidigt som han vill sätta dit de stora hajarna?

Jag vet att när jag såg denna första gången när den kom ut så tyckte inte jag att den var något att ha, men efter att ha sett om den måste jag ändra åsikt. Den var faktiskt helt okej och spännande. det är alltid roligt i de första Falk filmerna att Falk arbetar med olika yrken och att det alltid händer nya grejer. Skulle vilja säga att denna är i samma klass som livvakterna.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0