Brudens bäste man - min recension



Brudens bäste man är en komedi från 2008. I filmen ser vi Patrick Dempsey som Tom och Michelle Monaghan som Hannah. Filmen handlar om de två bästa vännerna Tom och Hannah. De har varit bästa vänner sen college och har aldrig varit intresserade av varandra. Hannah åker på en arbetsresa till Skottland och när hon kommer hem har hon förlovat sig med en skotte och planerar bröllop. Tom blir förkrossad och upptäcker att han har känslor för Hannah och han måste stoppa bröllopet. Hannah vill att Tom skall bli hennes maid of honor och det går han med på bara för att det då kommer bli lättare att stoppa bröllopet. Kommer Tom att lyckas och få Hannah?

Skulle vilja säga att detta är en hjärndöd film, du behöver aldrig använda hjärnan och vet precis vad som kommer att hända. Visst filmen har både roliga och romantiska inslag, men den är inte direkt minnesvärd. Ändå på något sätt tilltalar den min kvinnliga tonårstjej inuti mig och jag tycker att den är rätt söt. Men jag kan inte ge den mer än en två, men tror att många andra skulle uppskatta denna om man tycker om denna typ av film.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0