A good man in Africa - min recension



A good man in Africa är en komedi från 1994. Filmen handlar om en man som arbetar på ambasaden i den afrikanska republiken Kinjana. Han är en man som älskar kvinnor och alkohol. Jobbet för med sig flera konstiga situationer som han måste reda ut. Bl.a. så gör han sig av med en kropp genom att lägga henne i frysen. Han blir utpressad av diverse personer för att göra dem tjänster osv.

När man ser omslaget till filmen så tror man att huvudrollsinnehavaren är Sean Connery, men så är det inte, han har bara en liten bi-roll. Filmen är rätt så komisk på sina ställen, men det känns ändå som om det är något som fattas i handlingen, den känns inte komplett. På många sätt är filmen mysig, den brittiska humorn, den afrikanska musiken osv. Jag kan inte ge filmen mer än en tvåa för den gav mig egentligen inget när jag såg den.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0