Wedding daze - min recension



Wedding daze är en komedi från 2006. I filmen ser vi Jason Biggs som Anderson och Isla Fisher som Katie. Filmen handlar om Anderson som är superdeprimerad för ett år tidigare så friade han till sin föredetta flickvän som fick en hjärtattack och dog. Anderson älskade henne över allt annat i världen och tror att han aldrig kommer att finna någon annan. En dag är han och hans polare på ett café där polaren övertalar Anderson att ta tag i sitt liv och ge sig ut på "marknaden" igen. När servitören Katie kommer fram så, rent spontant, frågar Anderson om Katie vill gifta sig och hon tackar ja! Nu blir inget som vanlig och Katie skall flytta in till Anderson, sen skall de åka till varandras föräldrar som inte riktigt tycker om deras barns val av make/maka.

Innan jag satte på filmen så förväntade jag mig en typisk lite larvig komedi som garanterat skulle få en tvåa, men jag tycker faktiskt att denna är snäppet bättre. Det är en rolig komedi där man får skratta flera gånger. Handlingen kanske inte är den bästa, men den är iaf rolig och påhittig. Fisher är lite jobbig och hyper i filmen och det är lite störande, men man vänjer sig efter ett tag. Tycker att denna var rolig och är sevärd om man är sugen på en halvbra komedi, som är bättre än många andra komedier som ges ut idag i USA. En svag trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0