New in town - min recension



New in town är en drama/komedi från 2009. I huvudrollen som Lucy ser vi Renée Zellweger, och som Ted, Harry Connick Jr. Filmen handlar om Lucy som är en ambitiös affärskvinna som arbetar i Miami. En dag tar hon arbetet att omskrukturera en av företagets fabriker mitt ute i ingenstans, detta gör hon för att en befodran ligger nära. När hon anländer till den lilla staden är inget som hon tänkt sig. det är snorkallt och arbetarna är emot henne. Nu börjar kampen för storstadstjejen att slå sig in hos fabriksarbetarna, och självklart blir hon även kär i en kille.

Filmen följer ju den typiska Hollywood mallen även hur en sådan här film skall vara. Man vet precis vad som kommer att hända så fort man sätter på filmen, vilket både är extremt tråkigt men även roande när man inte orkar tänka. Zellweger gör sin roll bra, men skiljer sig inte så mycket från andra roller hon spelat, hon gör inte alls lika bra prestation som i Miss Potter. Filmen är för sockersöt för min smak, men kan tänka mig att många kommer tycka om den och bli varma innuti när man sett den. Men för mig var den rätt meningslös och jag kommer glömma av den snabbt. Jag ger den en tvåa, för den är inte så dålig så att den når ned till en etta.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0