I love you, man - min recension



I love you, man är en komedi från 2009. I huvudrollen som Peter Klaven ser vi Paul Rudd, och som Sydney, Jason Segel. Filmen handlar om Peter som friar till sin flickvän och nu väntas det bröllop. Men det visar sig att Peter inte har, eller aldrig haft, manliga vänner och vem skall nu vara hans bestman. Peter gör allt för att finna manliga vänner, han går på man-dates (som inte går så bra), hans homosexuelle bror försöker lära honom hur han skall göra, men en dag på en husvisning som Peter håller i möter han Sydney. Detta är början på en manlig vänskap som går upp och ned.

Jag blev så positivt överraskad av denna filmen, den är så himla rolig. Handlingen är riktigt bra, det är sällan man ser en film som fokuserar på den manliga vänskapen, och deras problem och funderingar. Skådespeleriet från Rudd och Segel är på topp, speciellt Rudd som är min nya komedi-gud. Denna måste man bara se om man tycker om komedier. Ger den en fyra, vilket är väldigt högt inom komedi-genren för mig.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja, den här är så rolig. Jason Segel och Paul Rudd är perfekta i sina roller.

2010-02-25 @ 17:28:23
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0