Hell ride - min recension



Hell ride är en action från 2008, regisserad av Larry Bishop. I denna ser vi flera kända namn så som Michael Madsen, Dennis Hopper, Vinnie Jones osv. Filmen handlar om två mc-gäng, The Victors och The six six six, de har legat i krig i flera år. Ända sedan The sixes brände Pistolerna, från The Vistors, flickvän till döds, det var 32 år sedan, nu kräver The Victors hämnd.

Filmen är full med mc-klichér, öl, slagsmål och halvnakna kåta brudar. Skall säga såhär, många tycker att Hell ride är en riktigt dålig film, t.ex. så satte min sambo en etta på den, men jag måste säga att jag gillar den. Den har coola snubbar, fräcka hojar, roliga skämt, intriger osv, allt som jag egentligen förväntar mig av denna typen av film. Visst så kanske vissa karaktärer är lite överdrivna och det är lite väl mycket sexanspelningar, men det gör inte så mycket, det är inte det jag tänker på när jag sett klart filmen, utan filmen som helhet. Hell ride är väl kanske inte ett mästerverk och kommer inte få några priser, men jag tycker att den är helt okej.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0