Dumpa honom! - min recension



Dumpa honom! är en drama/komedi från 2009. I denna ser vi skådespelare som Jennifer Aniston, Ginnifer Goodwin, Jennifer Connelly, Scarlett Johansson, Drew Barrymore, Ben Affleck, Justin Long och Bradley Cooper, bl.a. I filmen får vi följar olika personer eller par i deras kärleksrelationer eller/och singelliv. Filmen är ett relationsdrama med ett klassiskt dilemma varför ringer han inte upp dig? Vi får följa singlar, par som är gifta, par som inte är gifta, personer som är desperata osv.

På ett sätt så tycker jag om filmen, handlingen är bra och jag älskar skådespelaren Ginnifer Goodwin, hon sänder verkligen ut good-feeling vibes. Men det är något med filmen som gör att den inte riktigt håller till de högre betygen, det är nog inte handlingen i sig, utan mer tempot och ihopklippningen av filmen. Filmen går liksom inte direkt in i hjärtat med sina storys, utan man känner sig mer som en åskådare, som bara tittar, men inte deltar i deras relationer. Men det är ändå en helt klart godkänd film för mig, tror ändå att det är många som tycker/kommer tycka om filmen, men man skall inte räkna med en typsik "flamsig-Hollywood-drama", utan det finns lite mer djup, fast inte tillräckligt (för mig).

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Fiffi

ÅÅÅÅ, jag som verkligen supergillar den här filmen! :D

2010-03-10 @ 23:33:48
URL: http://fiffisfilmtajm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0