Crank: High Voltage - min recension



Crank: High Voltage är en action från 2009 med Jason Statham i huvudrollen som Chev Chelios. Denna är den andra uppföljaren till filmen Crank som kom 2006. I Crank: High Voltage får vi återigen följa Chelios på ett fartfyllt äventyr mot klockan. Det är nämligen så att Chelios inte dör i slutet av den första filmen utan ett kinesgäng tar hans kropp och håller den vid liv för att skörda hans organ. Innan Chelios vaknar hinner de skörda hans hjärta och har bytt ut det mot ett konstgjort hjärta som går på ström. Chelios flyr och skall nu finna sitt riktiga hjärta för att sätta tillbaka det. För att kunna göra detta måste han kontinuerligt ha ström in i kroppen för att hjärtpumpen skall fungera. Kommer Chelios att hitta sitt hjärta innan tiden rinner ut?

Först måste jag säga att jag tyckte att den första filmen, Crank, var helt okej och rätt så rolig att titta på, men denna uppföljare är helt värdelös. Det är i princip en exakt kopia av den första filmen, fast med sämre kamerateknik och sämre handling. Flera av scenerna är helt absurda och overkliga. Visst ibland så är det rätt ok humor i filmen, men då är den exakt som i första filmen. Jag råder ingen att se denna, det är ett bottennapp, se hellre den första filmen.

Betyg: 1 av 5





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0