Baksmällan - min recension



Baksmällan är en komedi från 2009. Filmen handlar om tre vänner, och brudens bror, som skall åka på en svensexa i Las vegas. Inget blir som de väntat sig. När de vaknar upp på morgonen i hotellrummet, finner de det helt sönderslaget, en tiger på toaletten och en bebis i gadroben. Ena killen har tappat en tand och alla är bakfulla. Till sist märker de att de har tappart bort brudgummen, de kan inte hitta honom någonstans. Nu börjar de trackbacka sina steg kvällen innan för att komma ihåg var de gjort av brudgummen.

Jag satt med förväntningarna att denna skulle vara en av de roligast komedierna jag sett, och tyvärr uppfylldes de inte. Visst många scener är roliga och helt osannolika, men det är ändå något som fattas för mig, den håller inte hela vägen. Jag tycker t.ex. att filmen I love you, man är bättre och roligar än vad denna är. Det är ok skådespeleri, och handlingen är bra, nästan absurd, men det är något som fattas, tempot i filmen är lite för segt emellanåt. Men det är helt klart en mycket godkänd film, och man får skratta av sig lite.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0