Min odödliga kärlek - min recension



Min odödliga kärlek är ett drama/biografi från 1994. I huvudrollen som Ludwig van Beethoven ser vi Gary Oldman. Vi ser även Isabella Rossellini i en av rollerna. En kort tid efter att den store musikerna Ludwig van Beethoven har dött hittar hans sekreterare ett brev som är riktat till en kvinna i Beethovens liv, men sekreteraren vet inte vem och nu börjar sökandet efter kvinnan...

Filmen hoppar i fram och tillbaka i tiden, så vi får se Beethoven i de historier olika personer berättar om honom. Filmen är en inblick i vem Beethoven var som person. Handlingen är mycket bra, men det som gör att jag tycker mycket om filmen är dels den underbara musiken och dels Gary Oldmans otroligt rollprestation. Jag skulle vilja hävda att han gör sin livs roll i denna filmen som Ludwig van Beethoven. Kan inte mycket mer säga än att se den.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0