Coco Chanel & Igor Stravinsky - min recension



Coco Chanel & Igor Stravinsky är ett drama från 2009. I rollen som Igor Stravinsky ser vi Mads Mikkelsen och som Coco Chanel ser vi Anna Mouglalis. Igor att kompositör. när hans senaste balett har premiär sitter Coco i publiken. Baletten blir utbuad för att musiken är för modern. Men Coco ser han som ett geni. Några år senare bjuder Coco in Igor och hans familj att bo med henne i Paris, ett erbjudande som familjen Stravinsky antar. Inte långt efter att de flyttat in inleder Igor och Coco en kärleksaffär...

Nu är det några månader sedan jag såg denna, dock har den lämnat ett stort intryck för jag har ofta tänkt på den. Själva handlingen är inte det som gör filmen så bra, utan skådespeleriet och speciellt fotot. Varje foto i filmen känns otroligt genomtänkt och är mycket vackert. Färgerna är underbara och varenda detalj i fotot är noga planerad. Jag tror till och med att jag kommer att köpa denna, för den platsar i filmsamlingen. Dock tror jag inte att alla tycker om denna filmen, men vill man så ge den en chans, för jag tycker om den.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0