Too young to die - min recension



Too young to die är ett krim/drama från 1990. Det är en tv-film med Brad Pitt och Juliette Lewis. Filmen baserar på en verklig händelse. Den unga tonårstjejen Amanda blir sexuellt utnyttjad av sin styvfar, gifter sig med en ung kille som lämnar hennes, hennes mamma och styvfar flyttar utan att säga något, nu är Amada alldeles ensam. Hon tar sig in till en storstad och börjar hänga med Billy som får henne att strippa. Amanda är ung och naiv, efter att ha mördat en man tillsammans med Billy, döms Amanda till döden...

Det märks tydligt att filmen är en tv-film, både i utförandet och kvaliten på filmen. Jag grips aldrig riktigt in i handlingen, utan bara tittar, utan att egentligen bry mig. Pitt spelar bra, liksom Lewis, men det hjälper inte. Visst blir man lite förbannad att man kan sända en tonårig till galgen, men jag känner inte så mycket mer än det. Filmen kan vara sevärd för vissa, men peronligen blev jag besviken. En tvåa.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Trots ditt betyg tycker jag faktiskt den låter riktigt intressant. Den ska jag nog försöka se snart :)

2010-04-20 @ 21:19:03
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0