Sisters - min recension

Sisters är en thriller från 2006. I denna ser vi Chloë Sevigny som reportern Grace och Dallas Roberts som läkaren Dylan. Filmen handlar om ett par kvinnliga siamesiska tvillingar som separeras. På ett metalsjukhus arbetar det en läkare som använder sig av kontroveriella behandlingsmetoder, Grace gör allt för att hitta information så hon kan störta honom. När sjukhuset har öppethus en dag träffar den besökande läkaren Dylan assistenten Angelique och de åker hem till henne på kvällen. Hon berättar att hon har en tvilling som ligger i rummet jämte och därför måste de vara tysta. Efter en passionerad natt tillsammans går Dylan ut för att köpa en födelsedagstårta och när han kommer tillbaka är Angelique som förbytt och mödrar honom. Mitt över gatan har Grace brutit sig in hos den kontroverielle läkaren och ser att han har videokamror i Angelique lägenhet och bevittnar mordet. Nu måste Grace få någon att tro på hennes story och få läkarens licens indraget...

När man läste på fodralet så lät filmen helt ok, men sen så gjorde jag "misstaget" att läsa lite om filmen precis innan jag såg den och läste att detta skulle vara en riktig skitfilm. På ett sätt var det bra för jag hade inte direkt höga förhoppningar, men på ett sätt dåligt, för då gick man in med inställningen att den skulle vara skit. Jag kan inget annat än att hålla med det jag läst, denna rulle är skit. Jag satt och spolade på flera ställen i filmen, och det är inget bra tecken. Hela storyn är osammanhängande och man fattar inte ett skit av vad som händer i slutet. Skådespeleriet är kasst, allt känns bara flumm. Dett är en film som jag inte rekommenderar någon att se, ett verkligt bottennapp.

Betyg: 1 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0