Månprinsessan - min recension



Månprinsessan är en barn-/familjefantasy film från 2008. Filmen handlar om den 13-åriga rikemans flickan Maria Merryweather som efter sin fars död lämnas ensam. Hennes farbror som hon aldrig har träffat bestämmer sig för att ta sig an henne. Maria flyttar ut från Londons innerstad till ett slott på landsbygden. Där börjar det hända mystiska saker, i och med att hon är en Merryweather och flicka så är hon en månprinsessa och måste rädda familjerna Merryweather och Noir...

Först och främst måste man sätta in filmen i dess genre, det är ju ett barn-/familjefantasy och man får se på filmen utifrån det. Och när jag gör det tycker jag att filmen är hyfsat spännande. Handlingen tycker jag om och skådespeleriet är bra. Visst så är humorn på sina ställen lite barnslig, men den fungerar i sitt sammanhang. Filmen riktar sig till en mer yngre publik, så tycker man som vuxen inte om denna typen av filmen så tycker man inte om denna heller. Men gillar man genrens filmen, så tror jag att man uppskattar denna också, det gör jag iaf. Jag ger den en medel trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0