Limits of Control - min recension



Limits of Control är en drama/thriller från 2009. Denna är den senaste filmen av regissören Jim Jarmusch. I rollerna ser vi bl.a. Tilda Swinton, John Hurt och Bill Murray. Filmen handlar om en ensling som är gangster och betald mördare. Han skickas på uppdrag runt om i Spanien, där han träffar olika människor som berättar om olika ämnen (musik, film, vetenskap) och ger honom vidare instruktioner för nästa uppdrag...

Denna var den andra Jarmusch filmen jag har sett, tidigare sett Broken flowers. Tyckte att den filmen var ok, men har läst mycket om hans andra filmer och kände att jag verkligen ville se hans senaste Limits of control. Men det borde jag låtit bli, för den handlar inte om något. Det är bara en lång resa där enslingen träffar diverse olika människor som säger i princip samma sak. Det går 10-15 min utan dialog, sen är det 3 min dialog, och så håller det på hela filmen. Handlingen i sig gav mig inget, för den handlar ju inte om något. En tyst person som åker runt i Spanien och får lappar i tändsticksaskar. Helt meningslös måste jag säga. Det som var plus för filmen var miljöerna och fotot som var riktigt snygga. Sen så var musiken bra. Men filmen fick mig att sitta va, varför såg jag denna? Så även om vissa saker var mycket bra, så väger de sämre över. Jag kan inte ge den mer en än etta (tyvärr)...

Betyg: 1 av 5




Kommentarer
Postat av: Deliquate

Jäklar vilken deprimerande film - den praktiskt taget skrek "Livet är inte värt någonting".



http://bok.thefrojd.com/dvd.php?id=329



Gillar dina recensioner förresten ;)

Kram

2010-05-07 @ 20:33:36
URL: http://bok.thefrojd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0