Heathers - min recension



Heathers är en komedi från 1988. I rollerna som Veronica och J.D ser vi Winona Ryder och Christian Slater. Veronica umgås med de tre populäraste tjejerna på skolan vilka alla heter Heather. I smyg hatar Veronica dem, men visar det aldrig. En dag träffar hon den mystiska killen J.D och de båda blir kära. Nu förändras Veronicas liv för J.D tänker uppfylla hennes innersta önskan, nämligen att döda alla tre Heathers...

Måste säga att denna är en komedi med ovanlig humor, man vet inte riktigt om man skall skratta eller gråta genom filmen, den känns mest helt absurd. Filmen är som en av Veronicas drömmar, för den är så surrealistisk. Detta är en film som jag tror att jag inte kommer komma ihåg efter något år, kanske vissa absurda scener kommer att stanna kvar, men inte mer än det. Vet att många tonåringar älskade denna filmen när den kom, och nu fortfarande älskar den, och jag hade nog behövt sett den i slutet av 80-talet, början av 90-talet, för att uppskatta den. Jag kommer ge den en svag trea, för det är något över den som gör den godkänd...

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: canez

Hejsan! Tänkte bara informera om min nya blogg som innehåller fullt med användbara tips som är väldigt uppskattade, titta gärna in :) Kram Caanez <3

2010-04-10 @ 18:58:12
URL: http://nattstad.se/caanez

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0