He-man: Universums härskare - min recension



He-man: Universums härskare är en sci-fi/actioin från 1987. I huvudrollen som He-man ser vi Dolph Lundgren. Filmen handlar om de godas kamp (med He-man i spetsen) mot den onde Skeletor. En liten "filur" har byggt en portalnyckel som gör att man kan förflytta sig mellan olika planeter. Skeletor har beslag tagit den första nycklen, emn "filuren" har gjort en till i smyg. Denna andra nycklen, plus de goda, hamnar på jorden och nu förflyttas kampen mellan He-man och Skeletor till just jorden, där de får hjälp av två ungdomar. Kommer He-man att lyckas?

Min sambo har snackat om att han vill se denna i typ ett år och nu gav jag till sist med mig. Som jag hade förutsett så är detta ingen bra film. Visst den har den sköna 80-tals känslan över sig, och effekterna och maskerna bara skriker 80-tal (på ett bra sätt). Denna är ju ingen komedi, men jag asflabbar på flera ställen i filmen, speciellt åt Lundgrens dåliga skådespeleri. Fattar inte att han är/blev skådis. Det är lite lustigt att Skeletor spelas av den Oscarnominerade Frank Langella ;) Som slutsats så är det filmen 80-tals känsla som räddar den från en etta, så slutbetygen blir en tvåa.

Betyg: 2 av 5





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0