Gamer - min recension



Gamer är en actionfilm från 2009. I huvudrollen som Kable/John Tillman ser vi Gerard Butler. Filmen utspelar sig i en nära framtid där dödsdömda kontrolleras av spelare i spelet Slayers. De dödsdömda fick ett val, antingen giftinjektion eller att delta i Slayers, där man kan få sin frihet tillbaka om man lyckas överleva 30 spelomgångar. Kable är en dödsdömd som lyckas komma längst i spelet och har inte många omgångar kvar innan han får sin frihet. Kable kontrolleras/spelas av en unge rikemans pojke som har vunnit kändisskap tackvare hur bra han har kontrollerat/spelat Kable. Slayers skapare, Ken Castle, vill absolut inte att Kable skall vinna sin frihet och gör allt för att få honom dödad i spelet. Kable får hjälp av en underground organisation som försöker störta Castle. Kommer han att lyckas ta sig ur spelet med livet i behåll?

Jag tycker att Gamer är en kombination av filmerna Death race och Surrogates, det borde säga en hel del. Jag hyrde Gamer för att jag ville ha en action upplevelse på blu-rayn, men det fick jag faktiskt inte, blev inte direkt imponerad av varken bild eller ljud. Handlingen är rätt intressant på ett sätt, men filmen är alldeles för "Hollywood" och riktad till killar i tonåren. Skådespeleriet är inte heller något speciellt. Helt enkelt en hjärndöd actionrulle. En tvåa...

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0