Boondock Saints 2: All Saints day - min recension



Boondock Saints 2: All Saints day är en action från 2009. I huvudrollerna Connor och Murphy McManus (The saints) ser vi återigen Sean Patrick Flanery och Norman Reedus. Filmen utspelar sig en tid efter den första filmens slut. Bröderna bor nu tillsammans med sin far på Irland och lever ett lungt liv. En dag får de nyheten att en präst i deras gammla kvarter i USA har mördats och utfört på ett sätt som gör att polisen tror att det är The Saints som har återvänt. Bröderna kan inte hålla sig och åker tillbaka till USA. Vem är det egentligen som utför morden och varför? Vem kan bröderna McManus lita på, både inom och utanför polisen?

Innan jag så denna så tänkte jag YES äntligen en uppföljare till en av mina favoritfilmer. Visst var man lite osäker på om denna skulle hålla eller inte, speciellt efter att ha läst några kommentarer till filmen. Om jag säger så här, första 30-40 min av filmen satt jag och tänkte -Vad är det här? Vilket skräp. Men sen så tog sig filmen och man fick tillbaka lite av känslan från den första filmen. Att det är samma skådisar som spelar samma roller som i första filmen gör det hela ännu bättre. Något som jag störde mig på är: -Va fan hände med Flanerys utseende och skådespeleri? Han ser ut som en uppblåst tomat i ansiktet och förmedlar inga känslor what-so-ever. Skådespelerimässigt så har han inte samma utstrålning som i första filmen, han är faktiskt riktigt dålig. Men Reedus är på topp och är lika bra som i ettan. Jag tycker om att Willem Dafoes karaktär gör ett litet appearance i slutet av filmen. Som helhets betyg ger jag filmen en SVAG trea, och det är mycket tackvare uppsvinget av filmen i den andra halvan. Såg denna på blu-ray, men tycker inte direkt att bilden var någon wow-effekt i filmen.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Nette Carlsson

gillade filmerna, har du sett from paris with love en i mitt tycke bra film.

2010-04-18 @ 12:17:33
URL: http://nettecarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0