White noise - min recension



White noise är ett thriller/mysterium från 2002 med våran Batman, Michael Keaton i huvudrollen som Jonathan. Jonathan förlorar sin fru i en bilolycka och hela hans värld rasar samman. En dag blir han närmad av en man som säger sig ha budskap till honom från hans döda från från andra sidan. Jonathan bestämmer sig för att söka upp mannen och se vad han igentligen menar. Mannen får budskap från de döda genom EVP, Jonathan blir själv besatt av detta och sin döda fru. Men är alla de döda vänliga eller vill någon honom ont?

Nu var det andra gången jag såg denna filmen. Första gången var runt 2003 och vad jag kommer ihåg tyckte jag då att den var bra och läskig. Men nu när jag sett den en gång till så måste jag ändra min uppfattning, den är inte alls bra. Handlingen i sig är inte så himmla dålig, men den skulle kunna förmedlar mycket bättre och läskigare. Keaton är superusel i sin roll, han kan inte visa känslor, känns som om han har botox i hela ansiktet, eller att det är hans tidigare kalla karaktär Batman som familjefar. Nej det fungerar inte alls, hanr är inte lika bra som i filmen One man's justice från 1991. Men jag ger den ändå en två, för det är inte helt och hållet ett bottennapp.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0