The Wrestler - min recension



The Wrestler är ett drama från 2008, regisserad av Darren Aronofsky. I huvudrollen som wrestlern Randy ser vi Mickey Rourke. Filmen handlar om Randy som fortfarande wrestlar, 20 år efter sin topp. Han står nu inför ålderns krämpor och hans kropp börjar ge efter. Randy drabbas av en hjärtattack och genomgår en bypass operation, han får beskedet att han aldrig kan wrestla mer för då riskerar han att dö. Nu upptäcker Randy att han är helt ensam i världen, ingen familj och inga närstående. Han försöker knyta kontakt med strippan Cassidy/Pam och försöker återuppta relationen med sin vuxna dotter. Kommer han att överleva utan wrestlingen?

Jag tror att jag hade förväntat mig mer av filmen, den var annorlundare än vad jag trodde, men den var ack så bra. Den berörde än inuti hjärtat och man ville inget annat än att ta hand om honom, men det är ändå något som gör att filmen inte når riktigt ända in, något som känns ouppklarat när man stänger av filmen. Man följer ju helt enkelt Randys resa i slutet av hans karriär. Filmen får mer än godkänt, Rourke gör en makalöst bra rollprestation.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Erika

oh då får jag nog se dom!

är du medlem på filmtipset?

annars bli det för sätter man massa betyg på filmer så gissar dom sen och så, sjukt kul ändå ;)

2009-09-28 @ 22:21:28
URL: http://linaerikaivarsson.blogg.se/
Postat av: Erika

jag älskar den sidan, jag ser kanske inte lika mycket film som dig men ändå älskar jag film. nej jag tänkte mest rekomendera den för den är bra.

ja jag har alla eller inte dom två senaste tror jag. vissa är bättre än andra, i genomsnitt 3-3.5 har jag gett dom. men vissa är riktigt bra ändå tycker jag :D

2009-09-28 @ 22:46:10
URL: http://linaerikaivarsson.blogg.se/
Postat av: [SOFIA - FOTO & DESIGN]

Sv: Haha, men det blir ju lätt så att andra saker går före pluggandet. Det är ju inte lika kul att plugga och sen sitter man där och har jättemycket läxor och verkligen ingen tid... Så är det typ ALLTID xD inte lätt...



Vad trevligt! Då lägger jag till dig också :)

Kram!



2009-09-29 @ 01:45:24
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/
Postat av: Emmelist

härlig blogg du hade :D

2009-09-29 @ 10:14:32
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0