The Lost boys - min recension



The lost boys är för många en vampyrkultrulle från 1987. Regisserad av Joel Schumacher (The number 23). För mig var den nyligen jag såg denna filmen för första gången, alla som känner mig vet att jag är svag för vampyrrullar, och jag tyckte det var dags att se denna. I en av huvudrollerna ser vi vår kära Kiefer Sutherland aka. John Bauer (24). Filmen handlar om en familj med en mamma, och två söner, som flyttar in till morfadern i en annan stad. Den äldre av sönerna börjar hänga med, vad till synes ses som, ett tufft/coolt gäng, det han inte vet är att de är vampyrer och att de tänker göra honom till en av dem. Kommer han att kunna rädda sin familj från vampyrerna eller kommer de att bli uppätna?

Jag måste medge att filmen har en viss charm, men det känns mer som en 80-tals komedi i flera scener, speciellt när Corey Feldman är med. Sen så är mamma så löjlig att man börjar skratta så fort hon öppnar munnen. Jag tycker ändå att detta är en okej vampyrrulle, även fast man vet exakt vad som kommer hända efter varje scen. Många älskar den, och för er som inte sett den, gör det om ni är svaga för vampyrer.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0