The Devil's backbone - min recension



The Devil's backbone är en drama/skräck från 2001 och regisserad av Guillermo del Toro (Pan's labyrint, Hellboy). Filmen utspelar sig 1939 i Spanien under spanska inbördeskriget. En pojke kommer till barnhemmet för föräldrarlösa pojkar. Här finns ett spöke, ett spöke som bara han ser, ett spöke av en pojke. Vem är denna pojken och vad vill han? Samtidigt med denna får man följa den föräldrarlösa pojken och hans väg in i pojkgänget på barnhemmet. Man får också följa rektorn och lärarna på skolan.

Jag är riktigt besviken på den, hade förväntat mig mer av en skräckfilm, inte en drama film med dett spöke som tittar fram då och då. Det finns absolut inget läskigt alls över denna. Det låga betyget som filmen får kanske har att göra med att jag förväntade mig en annan slags film när jag satte på den, men hur som helst tycker jag inte om den. Man grips aldrig tag riktigt i handlingen, och den känns som 30 min har gått, när det bara gått 5 min... Anledningen till att den inte får det lägsta betyget har att göra med det snyggt fotot som är i filmen, och den lysande skådespelerskan Marisa Paredes, vanligtvis sedd i flera av Almodovars filmer.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0